Luovat sisällöt
Markkinoinnin luovat sisällöt ovat erilaisia sisältöjä, jotka on luotu houkuttelemaan, viihdyttämään, informoimaan tai sitouttamaan kohdeyleisöä eri kanavissa. Ne voivat olla esimerkiksi kirjoitettuja tekstejä, kuvia, videoita, infograafeja, podcasteja, digitaalisia animaatioita tai muita multimediasisältöjä.
Luovat sisällöt pohjautuvat yrityksen markkinointistrategiaan ja vastaavat brändin markkinoinnin tavoitteisiin. Tavoitteena voi olla esimerkiksi brändin tunnettuuden lisääminen, asiakassuhteiden vahvistaminen tai uusien asiakkaiden houkuttelu. Sisällöissä voidaan hyödyntää kohderyhmään resonoivia tunnettuja henkilöitä. Ne voivat olla myös taiteellisia teoksia tai viihteellisiä sisältöjä, kuten elokuvia, musiikkia, videopelejä tai erilaisia yhteistöitä vaikkapa toisen brändin kanssa.
Luovassa sisällöntuotannossa korostetaan usein omaperäisyyttä, visuaalisuutta ja tarinankerrontaa. Hyvä luova sisältö herättää tunteita, saa aikaan ajatuksia ja luo elämyksiä. Se voi myös tarjota hyödyllistä tietoa tai ratkaista jonkin ongelman kohdeyleisön elämässä.