Kiinnostaisiko data, luova ja media samassa paketissa?
Viime vuodet ovat olleet haastavia monelle perinteiselle markkinointi- ja mainostoimistolle (Kauppalehti 13.11.2023), eikä vaikeat ajat tunnu vielä helpottavan, vaikka taantuma olisikin jo taittumassa (HS Visio 8.5.2024).
Dagmarissa meillä on kunnia tukea Suomen johtavia markkinoijia heidän kulmahuoneissaan. Asiakkailtamme kuulemme yhtenäisen viestin: vaade tuloksentekokykyiselle markkinoinnille, kilpailukykyisille brändeille, uudenlaiselle tehokkuudelle ja teknologialle sekä entistä kovemmalle markkinointiosaamiselle kasvaa. Markkinoinnin perustehtävähän on luoda kysyntää – ja sitä Suomi tarvitsee elpyäkseen taantumasta.
Siksi uskomme, että alan taitavilla toimistoilla on edessään loistava tulevaisuus ja suomalaisyritykset tarvitsevat markkinointitoimistoja nyt enemmän kuin koskaan.
Dagmarissa rakennamme omaa tulevaisuuttamme kuuntelemalla asiakkaidemme tarpeita ja paketoimalla palvelumme vastaamaan entistä paremmin omaan perustehtäväämme: maksimoimaan asiakkaidemme markkinoinnin vaikuttavuus ja liiketoiminnan kasvu markkinoinnin keinoin.
Dagmar kokoaa datan, luovan suunnittelun ja median yhdeksi paketiksi
Uskomme Dagmarissa vahvasti dataohjattuun markkinointiin läpi koko suunnittelu- ja tuotantoprosessin. Näemme tiedolla johtamisen välttämättömänä myös vaikuttavan luovan suunnittelun ja kestävän brändityön ohjaamisessa. Haluamme tukea asiakkaidemme markkinointia entistä kokonaisvaltaisemmin: panostamme nyt vahvasti siihen, että pystymme kumppanina tarjoamaan koko markkinointiviestinnän paketin ”yhdellä briefillä”. Samalla tehostamme markkinointiviestinnän perinteistä suunnitteluprosessia.
aikaa säästyy ja lopputulos paranee, kun yhdeltä markkinointikumppanilta saa enemmän!
Krista Elopuro, CEO, Dagmar”Vastaamme markkinan tehokkuusvaateeseen tekemällä mainostaja-asiakkaan elämästä helpompaa. Meillä luovat suunnittelijat ja mediasuunnittelijat etsivät mahdollisuudet yhtenä tiiminä, saman strategian ohjaamana. Materiaalin tuotantovaiheessa taas tuottajat ja kanavaspesialistit löytävät parhaat keinot saada mainonta toimimaan jokaisessa kanavassa”, kertoo Dagmarin toimitusjohtaja Krista Elopuro.
Dagmarin luova osasto, Dagmar Creative palvelee yhteensä jo 45 mainostajaa brändityön, luovan suunnittelun ja tuotannon, sosiaalisen median sisältöjen ja vaikuttajamarkkinoinnin alueella. Dagmar Creative työllistää 25 henkilöä, joista tuoreimpana vahvistuksenaan on mainonnan palveluiden kasvua johtava asiakkuusjohtaja Ossi Leander.
Kestävälle pohjalle rakennettu brändi tuo pitkän aikavälin kasvua
Tiukassa taloustilanteessa korostuu luonnollisesti lyhyen aikavälin myynti, johon moni suomalaisyritys on joutunut keskittymään jo liiankin pitkään. Mainostajien katse kääntyy nyt brändiin, jonka tulee kestää kansainvälinen kilpailu ja asiakkaiden vaatimukset.
Suomalaiset mainostajat haluavat aidosti ymmärtää asiakkaitaan. Vaikka brändisuhde rakennetaan tunteiden ja kokemusten pohjalle, insinöörikansana osaamme arvostaa dataa myös tämän työn taustalla.
”Asiakkaidemme kanssa keskustellessa olemme tunnistaneet selkeän tarpeen saada uudenlaista kirkkautta brändityön pohjalle – mutu ei riitä kenellekään. Meillä on vuosikymmenien kokemus suomalaisten mielenmaiseman ja kulutusasenteiden tutkimuksesta sekä markkinan monipuolisimmat keinot datan jalostamiseen. Kun tämä yhdistetään liiketoimintaan linkittyvään brändityön prosessiimme, on meillä ainutlaatuiset keinot luoda brändeille strategiset menestymisen eväät ja tuottaa aidosti oivaltavaa luovaa suunnittelua”, toteaa Dagmarin strategiajohtaja Jukka Ihalainen.
Puolet vaikuttavuudesta tuottaa media, puolet brändi ja sisältö
Mainonnan vaikuttavuudesta tutkitusti puolet syntyy tavoittavasta mediasta ja puolet puhuttelevasta sisällöstä (esim. Nielsen Catalina Solutions). Jokaista mediakanavaa kulutetaan eri tavoin, ja digitaalisissa kanavissa mainos saa katsojan huomion vain pariksi sekunniksi. Tämä tulee huomioida, jotta mainosmateriaalit toimivat – yksi toteutus ja sama tarinankerronnan logiikka kaikkiin kanaviin ei riitä. Median tavoittavuutta varsinkin digitaalisessa mediassa optimoidaan tyypillisesti hyvin tarkasti, mutta sisällön kanavakohtaisesta suunnittelusta ja eri kohderyhmille personoinnista otetaan harvoin riittävästi tehoa irti.
Tämän mahdollisuuden hyödyntäminen ei vaadi välttämättä suurempaa tuotantobudjettia, vaan yksinkertaisesti kykyä hyödyntää tuotannon teknologisia mahdollisuuksia ja saumatonta linkkiä tuotannon ja kanavaosaamisen välillä. Kanaviin optimoidun materiaalin tulokset kyllä puhuvat puolestaan.
Kiinnostaisiko kestävä brändityö ja uudenlaiset tehot markkinointiviestintään? Dagmar palveluksessasi!
Kirjoittaja
Chief Business Officer – Creative
Teija on Dagmarin luovan sisältöliiketoiminnan CBO. Teija tarkkailee markkinoinnin kehitystä generalististrategin silmin ja uskoo, että vaikuttavan markkinoinnin salaisuus on datan ja luovuuden liitto.
Lue lisää ajatuksiamme luovista sisällöistä
-
OOH ja DOOH tiedetään – nyt tulee FOOH72 metriä pitkä Paula Vesala jammailee Olympiastadionin tornin vieressä. Päärautatieasemalla kivimies nuolaisee jäätelötötteröstä aina kun…Lue blogi
-
Vinkki: seuraa näitä yrityksiä somessaMitä yritys voi somessa tehdä? Täällä lista tällä hetkellä kiinnostavista ja loistavan somepresenssin omaavista yrityksistä inspiraatioksi!Lue blogi
-
Kasvata digi-investointisi tuottoa sisältöjen kanavaoptimoinnillaKanavaoptimointi on sisällön optimointia niin, että se ottaa huomioon kunkin kanavan tai mainospaikan erityispiirteet ja käyttäjien niille asettamat odotukset.Lue blogi