Dagmar yrityksenä
Muutosvoimaa markkinointiin
Intohimomme on vauhdittaa markkinoinnin uudistumista. Saat tueksesi kaikki 2020-luvun markkinoinnin kehittyneimmät työkalut ja alan laajimman asiantuntijaosaamisen. Analytiikasta, tekoälyn hyödyntämisestä ja teknologiakonsultoinnista aina luovien sisältöjen suunnitteluun, digitaalisten kanavien monipuoliseen käyttöön ja projektien tehokkaaseen hallintaan.
Joukkueessamme on 200 datavoimaisen markkinoinnin erikoisosaajaa. Saat omaa joukkuettasi täydentämään vahvan täsmätiimin, joka kootaan tavoitteiden ja tarpeittesi mukaan. Asiakkaamme ovat kiittäneet meitä tuloksellisuudesta, eri toimialojen ymmärtämisestä, vahvasta digitaalisuudesta, modernista markkinointiosaamisesta ja vastuullisuudesta. Kanssamme pysyt aina ajan tasalla, maan parhaiden asiantuntijoiden seurassa.
Lyhyesti
Tuotamme liiketoimintaasi tehostavia markkinoinnin asiantuntijapalveluja. Yhdistämme datan, teknologian ja taitavat asiantuntijamme etsimään uusia kasvun mahdollisuuksia ja rakentamaan vaikutusvoimaisia asiakaskokemuksia.
Markkinointiviestintää
Onnistunut markkinointiviestintä on entistä enemmän yhteispeliä erilaisten asiantuntijoiden ja kumppaneiden välillä, kun vaikuttavan kohtaamisen luominen on entistä vaikeampaa. Uskomme markkinoinnissa asiakaskokemuksen merkitykseen, datan hyödyntämiseen ja algoritmiseen, personoituvaan markkinointiin. Uskomme ihmisten luovuuteen ja optimaaliseen yhteistyöhön AI:n kanssa.
Tiedolla johtamista
Kun tavoitteesi on tiedolla johtaminen, tarvitset siihen toimivaa teknologiaa, dataa ja sen pureskelua käytettävään muotoon, markkinatutkimusta sekä asiakasymmärrystä. Tarvitset myös tiimin, joka osaa analysoida ja tulkita tietoa sekä muuttaa tiedon johtopäätöksiksi ja tulevaisuuden suunnitelmiksi. Kokeneet asiantuntijamme auttavat tiimisi alkuun, konsultoivat sopivat teknologiat käyttöönne tai johtavat tiedolla johtamisen kokonaisuutta – täysin tarpeenne mukaan!
Luovia ja vaikuttavia sisältöjä
Rakennamme brändillesi askelmerkkejä kohti parempaa asiakaskokemusta: jokainen viesti ja kohtaaminen on osa tätä matkaa. Luovalla suunnittelullamme on vankka pohja datassa ja otamme tavoitteesi tosissamme. Tuotamme sisältöä kanavien ehdoilla, jotta brändisi huomataan ja tulosta syntyy. Loihdimme luovat sisällöt, jotka todella toimivat digitaalisissa kanavissa.
Kasvumarkkinointia
Kasvumarkkinointi vaatii kokonaisvaltaisen lähestymisen, joka ottaa huomioon asiakaspolun kaikki vaiheet. Tämä erottaa kasvumarkkinoinnin perinteisestä digitaalisesta markkinoinnista. Uskomme, että parhaimmillaan kasvumarkkinointi on liiketoiminnan keskiössä oleva toimintamalli. Käytämme kasvumarkkinoinnin toimintamallia, jossa dataan perustuen erilaisia markkinoinnin keinoja kokeilemalla pyritään löytämään tapoja kehittää liiketoimintaa.
Strategista konsultointia
Autamme sinua haastavien markkinoinnin johtamiseen liittyvien strategisten haasteiden kanssa. Tunnistamme yhdessä tavoitteet, luomme mittaristot ja määritämme toimenpiteet sinne pääsemiseksi, sekä tuemme sinua myös suunnitelman toteuttamisessa ja jalkauttamisessa. Hyödynnämme työskentelyssämme osallistavia menetelmiä, mutta pystymme työskentelemään tarvittaessa täysin avaimet käteen -toimistona tai inhouse-tiimisi tukena.
markkinaosuutemme on ylivoimainen 30 % ja laatuluokituksemme poikkeuksellinen ”dominant” ainoana Suomessa.
Dagmar on myyntikatteeltaan Suomen suurimpia toimistoja, kun vertailuun otetaan laajasti kaikki media-, mainos-, digi-, viestintä- ja bränditoimistot.
Vahva asema merkitsee kykyä ja vastuuta näyttää suuntaa ja viedä koko alaa eteenpäin. Dagmar ja dagulaiset ovat aktiivisesti eri tahojen työryhmissä edistämässä suomalaisen markkinoinnin kehittymistä.
Markkinointialan suunnannäyttäjä jo vuodesta 1973
Dagmar on toiminut jo vuodesta 1973. Tänä päivänä olemme Suomen suurin mediatoimisto ja Suomen suurimpia markkinointitoimistoja. Menestyksemme perustuu osaamisen jatkuvaan, systemaattiseen kehittämiseen yhdessä asiakkaidemme kanssa. Seuraamme alan muutossuuntia globaalisti ja ennakoimme tulevaa valmistautumalla hyvissä ajoin myös huomisen palveluihin.
Itsenäisenä toimijana olemme valinneet kaikessa läpinäkyvän linjan: asiakkaamme tietävät aina mistä maksavat.
Olemme osa Suomen suurinta markkinoinnin, viestinnän ja konsultoinnin yhtiöryhmää, Salomaa Groupia. Meille Suomen talouden tulevaisuus ja yritystoiminnan menestyminen ovat sydämen asia.
Mittakaavamme laajenee luotettavasti myös globaaliksi. Kumppaninamme on maailman suurimpiin markkinointialan ryhmittymiin kuuluva Publicis Media.
Dagmarin liikevaihto oli tilikaudella 1.9.2023–31.8.2024 168 miljoonaa euroa ja myyntikate 20,3 miljoonaa euroa.
Dagmar on myyntikatteeltaan Suomen suurimpia toimistoja, kun vertailuun otetaan laajasti kaikki media-, mainos-, digi-, viestintä- ja bränditoimistot. Mediatoimistomarkkinaa kansainvälisesti arvioivan tutkimustoimisto Recman mukaan laatuluokituksemme poikkeuksellinen ”dominant” (Recma 10/2024) ainoana Suomessa. Vahva asema merkitsee kykyä ja vastuuta näyttää suuntaa ja viedä koko alaa eteenpäin.
Ihmiset ovat voimavaramme
Panostamme vahvasti ihmistemme osaamiseen ja hyvinvointiin. Meitä ohjaavat Dagmarin vahvat arvot, jotka näkyvät arjessamme:
- Rohkeus on uskallusta uudistua ja ottaa käyttöön ketteriä toimintatapoja.
- Innostus on uteliaisuutta, heittäytymistä, uusien mahdollisuuksien näkemistä ja testaamisen kulttuuria.
- Näkemyksellisyys on tulevaisuuden asiantuntijuuden rakentamista yhdessä.
- Vastuullisuus on sitä, että jokainen dagmarilainen kantaa vastuuta niin omasta työstään ja osaamisestaan kuin työkaverin hyvinvoinnista ja asiakkaan edusta.
Dagmar syntyi 50 vuotta sitten halusta tehdä vaikuttavampaa markkinointia
Dagmarin tarina alkoi 50 vuotta sitten
Dagmar eli tuttavallisemmin ”Dagu” perustettiin 1973, kun mediaan keskittyvä tiimi irtautui SEK-mainostoimistosta. Tuolloin oli aivan uutta, että mediasuunnittelu irrotettiin omaksi yrityksekseen. Yrityksemme johtoon nimitettiin Helge Kreutzman. Vaati rutkasti rohkeutta nousta alan totuttuja tapoja vastaan. Ensimmäiset työntekijämme kokivatkin melkoista muutosvastarintaa.
Dagmarin alkuaikoja ohjasi työntekijöiden vimmainen halu olla asiakkaan puolella. He halusivat tehostaa jokaisen mainontaan käytetyn markan vaikuttavuutta, jotta syntyisi tuloksia.
Kaikki mikä liikkuu nyt nanosekunnissa piuhoissa ja pilvissä, kulki alkuaikoina pyörälähetin tarakalla. Tv-mainosaikaa pystyi 70-luvulla ostamaan vain joitakin tunteja. Radiomainontaa ei ollut, digistä puhumattakaan. Nyt mahdollisuuksia on lähes rajattomasti niin kanavissa kuin osaajissakin.
Intohimo vaikuttavaa markkinointia kohtaan ei ole vuosien kuluessa laantunut minnekään. Intohimo on ollut syy uudistua ja kehittää uusia ratkaisuja. Vuosien varrella ”markkinointikorkeakoulumme” läpi on kulkenut valtava määrä markkinoinnin asiantuntijoita koko toimialalle.
Olimme myös 1990-luvulla alan ensimmäisiä internet-sivun käyttöönottajia: Dagmarin internetsivu perustettiin osoitteeseen http://www.inet.fi/dagmar/index.htm ja on edelleen nähtävissä.
Sama vimma ohjaa dagulaisia tänäkin päivänä
Tänä päivänä yhdistämme sujuvasti datan, strategian, luovuuden, kehityksen ja kasvun. Koulutamme yrityksiä tulevaisuuteen, autamme digitransformaatiossa ja teemme tehokasta kohtaamissuunnittelua niin Suomeen kuin maailmallekin.
Rohkeudella, intohimolla ja vahvalla osaamisella tarinamme jatkuu myös seuraavat 50 vuotta.