Oppaat ja tutkimukset

Me Dagmarissa haluamme asiakkaidemme menestyvän.

Markkinoinnin maailma uudistuu ja muuttuu niin kovalla vauhdilla, että kaikkea kiinnostavaa ei kukaan pysty seuraamaan yksin. Markkinoinnin muutoksessa tiedolla johtamisen merkitys kasvaa.

Siksi koemme, että meidän tehtävämme on tuottaa ymmärrystä tässä jatkuvasti muuttuvassa maailmassa. Kysymme suomalaisilta kuluttajilta säännöllisesti mitä heille kuuluu, mikä heidän kulutustaan ohjaa ja kuinka he mediapäivänsä viettävät. Jotta sinä asiakkaanamme voit reagoida muutoksiin mahdollisimman nopeasti.
Alta löydät erilaisia tutkimuksiamme ja oppaitamme, jotka voit tilata suoraan sähköpostiisi!

Pyydä asiantuntijamme käymään, mietitään yhdessä, miten tuorein tieto markkinasta ja kuluttajista käännetään yrityksenne kasvun voimavaraksi!

LATAA DAGMARIN TEKEMÄ OPAS

DAGMARIN ASIAKASKOKEMUS-Opas

DAGMARIN ASIAKASKOKEMUS-Opas

Asiakaskeskeiset organisaatiot ymmärtävät, että asiakkaan tarpeiden tunnistaminen ja niihin vastaaminen ei ole vain markkinointi- tai asiakaspalveluosaston tehtävä. Se on strategia, joka ulottuu koko yrityksen kulttuuriin ja toimintamalleihin. Tämä kulttuuri valtuuttaa työntekijät tekemään parhaita päätöksiä sekä asiakkaan että yrityksen kannalta.

Dagmarin Asiakaskokemus-oppaassa tarjoamme työkaluja asiakaskokemuksen muotoiluun. Esittelemme myös asiakaskokemuksen muotoilun viitekehyksen ja tarjoamme muistilistan asiakaskokemuksen kehittämiseen.

Lisätietoja: Sirpa Toljander

metaversumi opas.

Opas Metaversumiin

Internet on mullistanut ihmisten käyttäytymisen, bisneksen, markkinoinnin, talouden – aivan kaiken.
Nyt puhutaan kasvavissa määrin metaversumista, mutta mikä se on ja miten se elämäämme ja työhömme tulee vaikuttamaan?

Me Dagmarissa ja RADLYssa koostimme metaversumin perusoppaan juuri sinulle, jotta tiedät mitä sillä tarkoitetaan, mitä asiakkaasi ja eri alojen yritykset metaversumissa jo tekevät ja kuinka aihetta kannattaa lähestyä yrityksesi liiketoiminnassa ja markkinoinnissa. Tulevaisuusajatteluun tulee johdossa panostaa jatkuvasti!

Lisätietoja: Ville Fredrikson

opas: DEEP DIVE SISÄLTÖMARKKINOINTIIN

opas: DEEP DIVE SISÄLTÖMARKKINOINTIIN

Miten suomalaiset markkinointipäättäjät tekevät sisältömarkkinointia: onko sisältömarkkinoinnin johtaminen johdonmukaista ja kirkasta? Kuinka monelle sisältömarkkinointi on keino liidien hankkimiseen, rakennetaanko sillä brändin harkintaa – vai keräävätkö markkinoijat sillä asiakkaistaan omaa dataa?

Dagmarin tutkimus– ja luovan suunnittelun yksiköt ja IAB Finland tutkivat sisältömarkkinoinnin nykytilaa ja siihen vastasi 46 markkinointipäättäjää pääosin suurista suomalaisista markkinointiorganisaatioista.

Lisätietoja: Sirpa Toljander

OPAS: askeleet Personoituun asiakaskokemukseen

OPAS: askeleet Personoituun asiakaskokemukseen

Kuluttajien odotukset asiakaskokemuksen suhteen nousevat, kun globaalit toimijat kehittävät yhä pidemmälle personoituja palveluita ja markkinointia. Kuluttajat odottavat, että yritys tuntee heidät, heidän tarpeensa ja osaa luoda heidän tarpeisiinsa vastaavia sisältöjä, tarjouksia, asiakaspalvelua – arvoa.
Harppaus markkinoinnin personoinnissa ei tapahdu yön yli, joten personoinnin kehittämistä tuleekin lähestyä suunnitelmallisesti, asteittaisina kehitysaskelina.

Askeleet personoituun asiakaskokemukseen -whitepaper avaa, mistä personoinnissa on kyse, mikä on sen nykytila ja tulevaisuudenkuva sekä kertoo konkreettisesti, mitä personoinnin strategiassa tulisi huomioida.

Lisätietoja: Sirpa Toljander

TILAA DAGMARIN TEKEMÄ TUTKIMUS

digimediatutkimuksen 10v-trendiraportti.

Dagmarin Digimediatutkimuksen 10v-trendiraportti

Digitaalinen mediamarkkina on vuosien varrella mullistunut ja mediankäyttö muuttunut hurjasti globaalisti ja meillä Suomessa. Tämän myötä myös markkinoinnin on pitänyt muuttua.

Dagmar on tutkinut digitaalisen median kehitystä Suomessa jo kymmenen vuoden ajan.
Lataa tästä trendiraportti digimedian muutoksista vuosien 2013-2023 välillä! Tutkimuksesta on kirjoitettu mm. Helsingin Sanomissa ja Iltalehdessä.

Lisätietoja: Ilari Ahtola

muuttuva kuluttaja 2023 tutkimus.

Muuttuva kuluttaja 2023 -tutkimus

Miten suomalainen kuluttaja tekee ostopäätöksiä juuri tässä ajassa, alkuvuodesta 2023, kun päivittäistavaroiden, sähkön ja lainakorkojen hinnat nousevat pilviin? Mitä markkinoijan pitää ymmärtää kuluttajien tarpeista, toiveista ja käyttäytymisestä?

Tutkimuksesta on kirjoitettu mm. Taloustaito-lehdessä, Hämeen Sanomissa ja MTV Uutisissa.

Lisätietoja: Kirsi Laakso

muuttuneet kulutusasenteet tutkimus.

Muuttuneet kulutusasenteet 2022 -tutkimus

Huoli taloudesta ja yhteiskunnallisesta tilanteesta ravistelee suomalaisia. Kuluttamiseen liittyvät asennemuutokset ovat voimakkaampia kuin mitä 2000-luvulla on vielä nähty.

Dagmar toteutti mediahuomiota saaneen laajan kulutusasenteita ja suunnitelmia selvittävän tutkimuksen syksyllä 2022. Tutkimuksesta on kirjoitettu mm. Kauppalehdessä, Talouselämässä, Markkinointiuutisissa ja Helsingin Uutisissa.

Lisätietoja: Kirsi Laakso