Vastuullisen markkinoinnin palvelut

Meille kestävyys on olennainen osa strategiaamme ja tehtävämme on vastuullisuuden edistäminen. Se ei ole velvollisuus, vaan mahdollisuus luoda arvoa, innovaatiota ja liiketoimintaa, joka on tulevaisuuden kannalta kestävää.

Tarkastelemme vastuullisuutta toimistomme sisäisen vastuullisuuden, asiakkaidemme ja markkinointialan vastuullisuuden kautta. Aihe on laaja ja ulottuu vastuullisuuden kaikkiin osa-alueisiin: sosiaaliseen, taloudelliseen ja ympäristövastuuteen. Autamme myös asiakkaitamme ja kumppaneitamme tekemään oikeita päätöksiä kestävän kehityksen kompleksisessa kentässä ja markkinoimaan vastuullisesti ihmisiä ja luontoa kunnioittaen.

Markkinointi on vaikuttamista

Markkinointi on vaikuttamista

Markkinoinnin tärkeimpiä tehtäviä on luoda ja ylläpitää asiakassuhteita, jotka tuottavat asiakkaalle ja yritykselle arvoa – se on vaikuttamista asiakkaiden asenteisiin ja käyttäytymiseen.

Siksi ei ole samantekevää, miten ja millä tavalla markkinointia tehdään, vaan sen tulee olla eettistä ja vastuullista. Haluamme yhdessä asiakkaidemme kanssa luoda vastuullista ja vaikuttavaa markkinointia.

Strateginen konsultointi

Markkinointistrategian tulevaisuuskestävyys. Ajankohtaiset tiedot vastuullisuuden ja markkinoinnin saralla. Markkinoinnin vastuullisuuden tavoitteiden ja toimien määrittely sekä konseptointi.

Luovat sisällöt

Vastuullinen sisällöntuotanto, representaatio mainoskuvissa, vaikuttajamarkkinointi, tarinallistaminen.

Digitaalinen markkinointi

Markkinoijan vastuu ja vastuullisuus, markkinoinnin hiilijalanjälki, vastuullinen mediasuunnittelu, sosiaalinen media, vastuullinen vaikuttajamarkkinointi

Markkinatutkimus ja insight

Kuluttajatrendit ja vastuullisuus. Kuluttajatutkimukset

Markkinoinnin tehostaminen

Vastuullinen asiakasdata (tietosuoja)

Tuotteitamme vastuullisen markkinoinnin kehittämiseen

Dagmar kehittää jatkuvasti palveluitamme vastuullisen markkinoinnin suunnitteluun, tuottamiseen ja mittaamiseen.
Alla muutamia yleisimpiä vastuullisuuspalveluitamme, joita organisaatioille tarjoamme.

Vastuullisuuskatsaus: Mikä puhuttaa vastuullisessa markkinoinnissa juuri nyt?

Pidä organisaatiosi ajan tasalla ja kouluta heitä vastuullisuuteen: mitä siitä pitää juuri nyt tietää ja mitä asioita yritysvastuu käsittää. Katsauksessa käydään läpi markkinoinnin vastuullisuuteen liittyviä osatekijöitä, regulaatioita ja raportointivastuita sekä eri näkökulmia, kuten tekoälyn vaikutusta markkinointiin.

Vastuullisuustutkimus

Vastuullisuus on ihmisille hyvin moniselitteinen ja toimialasta riippuvainen. Tutkimalla sitä, mitä vastuullisuus on yrityksesi toimintaympäristössä ja miten sitä voi hyödyntää markkinoinnissa ja toiminnassa, pystyt luomaan vastuullisuudella todellista kilpailuetua – ei sanahelinää.​

Tutkimus voi sisältää​ mm.

  • Ymmärrys toimialan tilanteesta​
  • Mitä vastuullisuus tarkoittaa toimialalla​
  • Kuinka kiinnostavia eri teemat ovat ​
  • Brändi-/yrityskohtaiset vastuullisuuskartat​
  • Vastuullisuuden mittariston

Tutkimusprojektin lopputuloksena ymmärrys siitä, miten kohderyhmäsi vastuullisuuden näkee ja millainen mielikuva heillä on eri brändeistä ja yrityksistä kiinnostavien teemojen suhteen.​

Digimainoskampanjan vastuullisuusanalyysi

Vastuullisuuden merkitys on kasvanut johtuen mm. ympäristön ja yhteiskunnan nykytilasta. Vastuullinen digitaalinen mainonta ja markkinointi lieventää vaikutuksiaan ympäristöön sekä huomioi vaikutuksensa yhteiskuntaan, ollen samalla myös taloudellisesti kannattavaa.​

Digimainoskampanjan vastuullisuusanalyysi käy läpi kampanjakokonaisuuden sosiaalisen ja taloudellisen vastuun sekä ympäristövastuun näkökulmasta kolmitasoisella asteikolla. Lopputuloksena saat konkreettisen ymmärryksen, kuinka vastuullinen digimainoskampanja on ja miten sitä voi entisestään kehittää vastuullisempaan suuntaan.

Dagmarin vastuullisuuskoulutukset organisaatioille

Vahvista brändisi vastuullisuutta ja opi konkreettisia toimintatapoja, jotka tekevät mediasuunnittelusta kestävämpää! Autamme yrityksiä mm. seuraavissa asioissa kouluttamalla organisaatiotanne:

  • Mediasuunnittelun ympäristövastuu: Opi integroimaan ympäristövastuu mediasuunnitteluun. Tarjoamme työkalut ja menetelmät, joiden avulla vähennät hiilijalanjälkeäsi ja sitoutat ympäristötietoiset kuluttajat tehokkaasti. ​Lopputuloksena saat ymmärryksen ekologisen mediasuunnittelun periaatteista ja opit toteuttamaan ympäristöystävällisiä kampanjoita, jotka resonoivat kuluttajien kasvavan ympäristötietoisuuden kanssa.
  • Vastuullisuus sosiaalisessa mediassa: Sosiaaliseen mediaan liittyy monia kysymyksiä ja huolenaiheita tietoturvasta eettisyyteen, vaikuttamisyrityksiin, (nuorten) mielenterveydellisiin vaikutuksiin, tekoälyn käyttöön, ja siihen, mihin mainospanostukset valuvat. Miten kommunikoida näistä ja yrityksellesi tärkeistä teemoista someen sopivasti? Koulutuksen jälkeen ymmärrät, miten vastuullinen lähestymistapa sosiaalisen median käyttöön voi parantaa brändin uskottavuutta ja luoda myönteistä kuvaa yrityksestäsi.​
  • DEI ja sisällöntuotanto: Johdanto sisällöntuotannon johtamiseen sekä itse sisällöntuotantoon ja näkökulmiin, joita tulee ymmärtää, kun tuotetaan sisältöä mihin tahansa kanavaan. Koulutuksessa käydään läpi, kuinka voidaan turvata omaa brändiä ja välttää viherpesuväitteitä (eli tehdä aitoja valintoja) ja miten ymmärretään valintojen taustalla olevat tekijät yksilöiden, suuren yleisön sekä organisaation näkökulmasta.
  • Vastuullinen vaikuttajamarkkinointi: Kiinnostavat brändit osaavat kertoa arvoistaan ja vastuullisuudestaan siellä, missä asiakkaat ovat. Tässä koulutuksessa pureudumme vaikuttajamarkkinoinnin vastuullisuusnäkökulmiin ja tarjoamme konkreettisia ratkaisuja eettisempään ja läpinäkyvämpään vaikuttajayhteistyöhön.​ Osallistujat saavat syvemmän ymmärryksen vastuullisuudesta ja oppivat sisällyttämään sen osaksi vaikuttajamarkkinoinnin strategiaa. Tämä auttaa brändiä viestimään arvoistaan läpinäkyvästi, parantamaan asiakassuhteita ja rakentamaan kestävämpää brändimielikuvaa.​

Voimmeko auttaa? Ota yhteyttä!

Leena Kivioja

Director, Sustainability and Lead Strategist

leena.kivioja@dagmar.fi

+358503541147

Elina Fronzek

Business Director

elina.fronzek@dagmar.fi

+358406623810

Jonne Salovaara

Digital Manager / Head of programmatic

jonne.salovaara@dagmar.fi

+358505722035

Susanna Öster

Concept Designer & Influencer Strategist

susanna.oster@dagmar.fi

+358443337801

Tarjouspyyntö

* merkityt kentät ovat pakollisia

Pudota tiedostot tähän tai
Max. tiedoston koko: 10 MB.

    Max 1 viesti kuukaudessa, noin 5 minuuttia tuoreita näkemyksiä, uutisia ja katsauksen toimialamme oleellisiin keskusteluihin.

    Kun lähetät viestin, olemme sinuun pikaisesti yhteydessä. Pidämme huolta tiedoistasi tietosuojaselosteessamme kuvatulla tavalla.