Dansukker haastoi Suvi Teräsniskan hillohaasteeseen
Dagmar Stories tuotti Suomen Sokerin Dansukker-brändille vaikuttajaviestintäkampanjan Suvi Teräsniskan kanssa. Sisällöt ovat keränneet jo reilusti yli 700 000 katselukertaa.
Suomen metsät ja puutarhat ovat kesäisin täynnä herkullisia ja terveellisiä marjoja. Moni pohtii, kuinka niitä voisi säilöä tuottamaan iloa vielä talvellakin. Hilloaminen on perinteinen säilöntapa, jota kaikki eivät enää hallitse. Hillon tekeminen on kaikessa yksinkertaisuudessaan todella helppoa, vaikka mielikuva saattaa olla jotain muuta. Dansukkerilla on paljon herkullista reseptiikkaa hillojen valmistamiseen. Niinpä päätimme tuottaa inspiroivaa sisältöä, joka kannustaa ihmisiä kokeilemaan hilloamista.
Tehokkain tapa viestiä hilloamisen helppoudesta oli haastaa tehtävään henkilö, joka ei ollut koskaan aikaisemmin hillonnut. Dagmarin tekemän segmentoinnin perusteella Suvi Teräsniska resonoi juuri oikeassa kohderyhmässä. Teräsniskaa pidetään aitona, helposti lähestyttävänä koko kansan Suvina, joten hän sopi loistavasti vastaanottamaan haasteen. Marjastus ja hilloaminen ovat hänelle läheisiä asioita isovanhempien kautta, mutta itse hän ei ollut tehnyt hilloa koskaan aikaisemmin.
Toteutuksesta haluttiin mahdollisimman aito, joten Teräsniskan toivottiin olevan oma itsensä. Häntä ei prepattu etukäteen tehtävää varten, vaan hilloresepti esitettiin hänelle ensimmäistä kertaa, kun kamera jo kävi. Mokia tai ihmettelyjä ei leikattu pois. Kampanjaan tuotettiin kolme videota, joista jokaisesta tehtiin pidempi video ja teaser-versio. Näitä videoita näytettiin Facebook- ja YouTube-mainonnassa.
Kampanja on vielä käynnissä, mutta videot ovat jo keränneet reilusti yli 700 000 katselukertaa. Sisältö koettiin niin kiinnostavaksi, että Facebookissa ja YouTubessa katseluprosentit ovat singahtaneet yli alustojen keskiarvojen.