Töitämme 24.03.2025

LUMENEn mediamix optimoitiin myyntiä mallintamalla

Markkinoinnin tuloksellisuus Myynnin kasvattaminen Markkinoinnin tehostaminen Myynnin mallinnus

Dagmar auttoi LUMENEa tunnistamaan myyntiin vaikuttavat tekijät. Tiedon pohjalta markkinointi-investointien taso ja kanavastrategia pystyttiin määrittelemään optimaalisesti paremman ROMin saavuttamiseksi.

Haaste

Kuinka mitata markkinointia kokonaisvaltaisemmin ja määrittää LUMENEn markkinointipanostusten lisävaikutus?

Ratkaisu ja tulokset

Dagmar toteutti LUMENEn tärkeimmille markkinoille Suomeen ja Ruotsiin ekonometrisen mallinnuksen (MMM, Marketing Mix Modeling). Mallinnusmenetelmien avulla tunnistettiin ja kvantifoitiin myyntiin vaikuttavat tekijät.

LUMENE sai arvokasta tietoa jokaisen sijoitetun euron tuottamasta lisämyynnistä, markkinointi-investointien optimaalisesta tasosta eri kanavissa ja siitä, miten olemassa oleva mediavalikoima voidaan optimoida entistä paremman ROMIn saavuttamiseksi.

Näiden tulosten perusteella Dagmar optimoi LUMENEn vuoden 2025 kanavastrategian mediamixin ja budjettiallokaatiot.

Mallinnusprojekti oli arvokas kokemus, joka tarjosi hyödyllisiä näkemyksiä kulujen tasapainottamiseen ja markkinointimixin optimointiin.

Projekti oli hyvin johdettu, ja Dagmarin asiantuntemus loi vahvan pohjan oivallukseen perustuvalle päätöksenteolle.

Kaisa Eranti, Global Media Lead, LUMENE

Muita töitämme