LUMENEn mediamix optimoitiin myyntiä mallintamalla

Dagmar auttoi LUMENEa tunnistamaan myyntiin vaikuttavat tekijät. Tiedon pohjalta markkinointi-investointien taso ja kanavastrategia pystyttiin määrittelemään optimaalisesti paremman ROMin saavuttamiseksi.
Haaste
Kuinka mitata markkinointia kokonaisvaltaisemmin ja määrittää LUMENEn markkinointipanostusten lisävaikutus?
Ratkaisu ja tulokset
Dagmar toteutti LUMENEn tärkeimmille markkinoille Suomeen ja Ruotsiin ekonometrisen mallinnuksen (MMM, Marketing Mix Modeling). Mallinnusmenetelmien avulla tunnistettiin ja kvantifoitiin myyntiin vaikuttavat tekijät.
LUMENE sai arvokasta tietoa jokaisen sijoitetun euron tuottamasta lisämyynnistä, markkinointi-investointien optimaalisesta tasosta eri kanavissa ja siitä, miten olemassa oleva mediavalikoima voidaan optimoida entistä paremman ROMIn saavuttamiseksi.
Näiden tulosten perusteella Dagmar optimoi LUMENEn vuoden 2025 kanavastrategian mediamixin ja budjettiallokaatiot.
Mallinnusprojekti oli arvokas kokemus, joka tarjosi hyödyllisiä näkemyksiä kulujen tasapainottamiseen ja markkinointimixin optimointiin.
Projekti oli hyvin johdettu, ja Dagmarin asiantuntemus loi vahvan pohjan oivallukseen perustuvalle päätöksenteolle.
Muita töitämme
-
LUMENEn mediamix optimoitiin myyntiä mallintamallaDagmar auttoi LUMENEa tunnistamaan myyntiin vaikuttavat tekijät. Tiedon pohjalta markkinointi-investointien taso ja kanavastrategia pystyttiin määrittelemään…Tutustu työhömme
-
Helenin uudistetun brändin ensimmäinen taktinen kampanja: Vuoden alhaisin CPA generoi 30 % kuukauden myynneistäKun Helenin uuden ”Siinä on energiaa” -brändikonseptin jatkoksi luotiin ensimmäinen, uunituoreen brändialustan mukainen taktinen kampanja,…Tutustu työhömme
-
K-ruokakaupat loivat datalla todellista arvoa asiakkailleenKuinka parantaa asiakaskokemusta sekä kasvattaa asiakkuuden arvoa hintakilpailun keskellä? K-ruokakaupat ratkaisivat asian kääntämällä asiakkaiden oman datan hintaviestinnän oivaltavaksi työkaluksi.Tutustu työhömme