Pirkka-fanituotteiden lanseeraus sai myyntikellot soimaan

Kun oli aika lähteä lanseeraamaan Pirkka-brändin fanituotteita, oli selvää että nuorta kohderyhmää piti lähestyä heitä kiinnostavalla ja erottuvalla tavalla – kanavissa joissa he jo valmiiksi ovat. Tunnetuille vaikuttajapersoonille annettiin vapaat kädet ja tulokset puhuvat puolestaan!
Tavoitteena puhutella nuorta kohderyhmää erottuvalla ja kiinnostavalla tavalla
Pirkka Fanituotteet -kampanjan avulla haluttiin lisätä Pirkka-brändin tunnettuutta nuoremman yleisön keskuudessa sekä saada tuotteet myydyksi läpi Suomen. Pirkan haasteena oli nuoren 15-34 kohderyhmän puhuttelu kiinnostavalla ja erottuvalla tavalla, koska haluttiin että sisältöjen ja brändin parissa myös viihdyttäisiin.
Vaikuttajien sisällöt toivat itseironiaa ja huumoria kampanjaan
Fanituotteiden kampanja toteutettiin kahdessa osassa syksyllä 2024: ensin teaseroitiin ja sen jälkeen oli vuorossa ”Pirkkaa Piilossa” -vaihe. Kampanjakonseptin takana on TBWA. Itseironisissa ja huumoripainotteisissa sisällöissä herotuotteena toimi tuotteista kiinnostavin: tennarit.
Dagmar etsi kampanjaan kohderyhmässä suurta näkyvyyttä saavia, pirkkamaisia vaikuttajia ja koordinoi huomiota herättäneen vaikuttajakampanjan.
Lopulliseen yhteistyöhön valikoituivat Käärijä, Pinkkupinsku, Köpi Kallio, Carola ja Chime. Valitut vaikuttajapersoonat briefattiin huolellisesti ja heille annettiin tarpeeksi vapaat kädet luoda itsensä näköisiä sisältöjä omille seuraajilleen. Hyvällä briefauksella ja oikanlaisilla vaikuttajapersoonilla varmistettiin monipuolinen ja seuraajia aktivoiva yhteistyö sekä laaja tavoittavuus.
Vaikuttajat haastoivat seuraajansa tennareiden etsintään
”Sain luovan vapauden toteuttaa sisällöt mulle sekä yleisölle sopivaksi ja se myös näkyi. Reagointi oli todella positiivista ja jengi oli yhtä innoissaan fanituotteista kuin minäkin. Kamppis oli kokonaisuudessaan todella hyvä ja toimiva. Jengi nautti ja kiinnostui!”, kertoo ”Pinkkupinsku” eli Pinja Sanaksenaho.

Oli mahtavaa päästä mukaan Pirkka-brändin fanituotteiden lanseeraukseen.
Pirkka fäjönit on jäänyt käyttöön, ja Kärtsäri approves.
Käärijän sisältöjä
Tulokset puhuvat puolestaan
Yli 50 % Pirkka-tennareista myytiin ensimmäisen viikon aikana. Noin 2 kuukauden aikana kaikki myymälöihin toimitetut sukat, myös lisätilaukset, oli myyty loppuun.
Yhteistyöjulkaisujen bruttotavoittavuus Instagramissa ja TikTokissa oli orgaanisesti yli 1,9 miljoonaa. Kiinnostavien sisältöjen parissa vietettiin aikaa keskimäärin lähes 15 sekuntia.
Koko kampanjan aikana Pirkkatuotteet –Instagram tilin seuraajamäärä kasvoi lähes 60 %.
Pirkalla oli kampanja-aikaan käytössään buustattujen vaikuttajasisältöjen sekä sosiaalisen median mainonnan lisäksi ohjelmayhteistyö, K-kauppojen screenejä sekä näkyvyytä omissa kanavissa.
Lähdimme ensimmäistä kertaa puhtaasti some edellä kampanjassa.
Kampanja lähti niin hyvin liikkeelle, että päätimme jatkaa somekampanjaa kesän ajan.
Tämä Pirkka fanituotekampanja tuki ehdottomasti Pirkan brändäytyvyyttä, joka on kasvanut 1,5 vuodessa yli 30%.

Lisää aihealueen töitämme
-
Pirkka-fanituotteiden lanseeraus sai myyntikellot soimaanKun oli aika lähteä lanseeraamaan Pirkka-brändin fanituotteita, oli selvää että nuorta kohderyhmää piti lähestyä heitä…Tutustu työhömme
-
Vaikuttajamarkkinointi antoi DNA:n B2B-palveluille kasvotVaikuttajamarkkinointi antoi DNA:n B2B-palveluille kasvot.Tutustu työhömme
-
Oululainen Reissumies ”Oman tiensä kulkijoille”Reissumies herätti keskustelua mieskuvasta ja edisti erilaisuuden hyväksymistä kampanjallaan.Tutustu työhömme