Töitämme 29.11.2023

Saarioisen somekonseptit kolahtavat asiakkaisiin ja sitouttavat brändiin

Brändin kehittäminen Markkinoinnin kehittäminen Digitaalinen markkinointi Luovat sisällöt Luovat sisällöt Sisältömarkkinointi Sosiaalinen media

Saarioisten strategiaan ja sisältöjen linjaukseen pohjautuvat somen sisältökonseptit ovat toimineet mainonnassa keskivertoa paremmin ja sitouttaneet asiakkaita aiempaa vahvemmin.

Tavoite

Saarioisille tuotettujen some- ja sisältölinjausten pohjalta tunnistettiin tarve kuluttajaa palvelevalle sekä osallistavalle sisällölle Saarioisten instagram– ja facebook-kanavissa.

Tämän lisäksi tavoitteena oli nostaa Saarioisten klassikkotuotteet keskiöön uudella kulmalla. Saarioisten klassikkoruokia syödään monella tavalla – ovathan pinaattikeitto ja monet muut annokset kaikkien suomalaisten suosikkeja.

Olemme tunnistaneet, että ihmiset kaipaavat vinkkejä ja vaihtelua arjen syömiseen ja etsivät inspiraatiota arkiruokailuun sosiaalisesta mediasta.

Siiri Koivumäki, Markkinointipäällikkö, Saarioinen

Miten valjastamme kuluttajat osaksi sisällöntuotantoa? Taustamateriaalit nostivat myös kysymyksen: Miten tuotamme helposti lähestyttävää ja asiakasta palvelevaa sisältöä somessa?

Ratkaisu

Some- ja sisältölinjausten sekä asiakasymmärryksen löydösten pohjalta Dagmar tarttui mielikuvallisiin esteisiin ja tavoitteisiin luovien somekonseptien kautta.
Saarioisille on yhteistyön myötä suunniteltu kaksi somekonseptia: ”Klassikosta on moneksi” sekä ”Napsautukset”.

”Tunnistimme tarpeen kuluttajaa palvelevalle ja osallistavalle sisällölle Saarioisten some-kanavissa. Saarioisten somekonseptit, ’Klassikosta on moneksi’ ja ’Napsautukset’, ovat luoneet vahvaa sitoutumista ja tuoneet kaivattua variaatiota sisällöntuotantoon.”, kertoo Dagmarin Project Manager Sarah Grünn.

Klassikosta on moneksi -konsepti keskittyy kuluttajien antamiin klassikkotuotteiden tuunausvinkkeihin. Konseptin avulla luomme samaistumispintaa kuluttajien arkeen ja elämään – sinne sunnuntaipäivällisille koko suvun voimin, perheen yhteisiin arkiruokahetkiin kuin pikalounaisiin läppärin äärellä etätyöpäivänä. Tuote tuodaan esille monipuolisesti, ja tuunausvinkit sopivat monenlaisiin tilanteisiin.

Napsautukset-konsepti puolestaan tarjoaa sisältöjä, jotka palvelevat asiakasta ja ovat helposti lähestyttäviä.

”Tuunausvinkit antavat mahdollisuuden käyttää Saarioisten tuttuja lempiruokia uudella tavalla ja juuri omaan makuun sopivaksi. Erityisen hienoa tässä on se, että olemme saaneet ideoita tuunausvinkkeihin myös suoraan kuluttajilta eli osallistaminen on ollut tässä vahvasti mukana.”, kertoo Saarioisen markkinointipäällikkö Siiri Koivumäki.

Tulokset

Strategiaan ja sisältöjen linjauksiin pohjautuvat somen sisältökonseptit ovat tuoneet kaivattua variaatiota Saarioisten somen sisällöntuotantoon ja vahvistaneet asiakaslähtöistä suunnittelua.

Uusien somekonseptien sisällöt ovat toimineet myös mainonnassa keskivertoa paremmin ja sitouttaneet asiakkaita aiempaa vahvemmin.

Konseptit ovat vahvistaneet asiakaslähtöistä suunnittelua ja osoittautuneet mainonnassa keskivertoa tehokkaammiksi, sitouttaen asiakkaita entistä vahvemmin Saarioisten brändiin.

Sarah Grünn, Project Manager, Head of Influencer Marketing, Dagmar

Saariosten Instagram: https://www.instagram.com/saarioinenoy
Saarioisten Facebook: https://www.facebook.com/saarioinen